Ring oss på 040 - 26 41 14

Svar på vanliga frågor

Får du inte det svar du letar efter, tveka inte på att kontakta oss.

Kontakta oss idag

Försäkring

Hos oss är er flytt försäkrad

Läs mer

Frågor och svar

Få svar på dina frågor

Läs mer

Vilka är Viking Flytt?

Låt oss berätta vem vi är.

Läs mer

Frågor & Svar

När det kommer till flytthjälp, ja, då kan du lita på oss! Oavsett om du ska flytta till ett nytt hem, kontor eller röja ut ett dödsbo kan du känna att du är i trygga händer när du anlitar oss. Vi tar med allt som behövs för att dina saker och möbler ska klara sig så bra som möjligt under flytten, som bland annat spännband och filtar. När du anlitar oss som flyttfirma kan du räkna med att allt fraktas tryggt och stilla! Om något mot förmodan skulle gå sönder under flytten, kan du vara trygg med att veta att vi är försäkrade mot alla typer av skador.
För oss ska alla kunder vara nöjda kunder

Hos oss på Viking Flytt gillar vi nöjda kunder och vi har en lång erfarenhet av flytt i Malmö så när du anlitar oss kan du vara säker på att du får det vi lovar. Skulle du av någon anledning inte behöva vår flytthjälp, kan du självklart avboka utan krångel – förutsatt att din avbokning inkommer till oss minst 7 dagar innan förbestämt datum.

Kan jag få ett fast pris?

Ja, vid större uppdrag kan du få ett fast pris. Då måste vi besöka ditt hem. Meddela om du är intresserad.

Har ni en försäkring?

Ja, vi innehar ansvarsförsäkring genom Trygg Hansa!

Kan jag avboka flytten?

Ja, det kan du göra. Dock ej senare än 7 dagar innan förbestämt datum. Sker avbokning senare debiterar vi hela summan.

Reklamation

För att en reklamation ska vara giltig så måste denna inkomma senast 24 timmar efter utförd flytt.

Vad händer om något går sönder under flytten?

Vi har en försäkring som täcker skador som VI åstadkommer.

Ligger mina saker säkert i lastbilen?

Ja, vi har all sorts utrustning som kan tänkas behövas inför flytten så som spännband, filtar m.m. Allt ligger tryggt och stilla.

Har ni dolda avgifter?

Nej, det har vi inte. Vi meddelar dig priset innan vi påbörjar arbete. Alla priser är inklusive moms.

Hur sker betalningen?

Betalning sker mot faktura efter sedvanlig kreditprövning. Vid betalning mot faktura behöver vi ditt personnummer. Har du betalningsanmärkningar då ska du betala kontant strax efter slutförd arbete.

När gäller inte försäkringen?

Packar ni själv så står ni själv för ev. skador som uppkommer pga. bristfällig packning. Ni bör använda inslagningspapper vid egen packning. Använd gärna makulatur istället för silkespapper, det är billigare och skyddar bättre. Vår försäkring täcker skador på er packning ifall vi har varit oaktsamma med era lådor. Vi accepterar inte att ni har kvar saker i byrålådor etc. Allt som får plats i en flyttlåda skall läggas i flyttlåda. Några lådor kan ha flikarna uppfällda ifall det inte går att stänga igen lådan “T.ex. kartonger med blommor, tavlor och liknande.” Ni kan även lägga mjuka saker i soppsäckar.

Kan jag välja antal bärare?

Ja, det är du som bestämmer hur många flyttgubbar som ska hjälpa dig. Det gäller bara vid löpande debitering. Är vi överens om ett fast pris, då bestämmer vi antal medarbetare.

Kundsupport

040 - 26 41 14

5/5

Snabbt, smidigt och mycket service-inriktade!

Utflytt, flyttstäd och inflytt gick som en dans, de löste alla problem som dök upp! Jag har rekommenderat dem och kommer fortsätta göra det.

Marika S